Jag har en ny relation. Han heter Excel2010 och vi har ett destruktivt förhållande. Vi är högljudda, inte särskilt konstruktiva och rätt så fula i munnen. Vi står för lite olika delar av det där. Jag är högljudd, skriker, svär, till och med gråter med jämna mellanrum MEN Excel är inte konstruktiv för fem öre! Vaddå VÄRDEFEL# eller REFERENS#? Utan förklaring?!? När jag har gjort rätt. För det har jag. Och sen, helt plötsligt funkar det och jag blir överlycklig...tills vi ryker ihop igen.
 
Jag vill inte höra någonting om att jag kanske gjorde fel ändå, för det gjorde jag inte! Formeln jag använde när det blev rätt är identisk med den jag försökte med tusen gånger innan utan resultat.
 
Det är lite tråkigt det här eftersom det inte är bara Excel och jag som drabbas av den här relationen. Chrisis hamnar i kläm och min stackars dator riskerar att åka ut genom fönstret i ren frustration. Det är nog bäst att vi går skilda vägar.
 
NÄ JUST DET, det är ett enormt grupparbete som förde oss samman så vi måste stå ut med varandra ett tag till.
 
 
 
Vi muntrar upp oss med en inte idagens outfit. Titta min fårskinnspäls!
Kappa - från Chrisis mammas ungdom, jeans - Nudie, skor - Din Sko, vantar - en marknad i Lettland, pannband - Scorett
 
 
 

2 kommentarer

Ylva

07 Feb 2013 23:09

Roligt att du använder pälsen :)

mamma

08 Feb 2013 15:51

Två saker:
1. vad heter cellen?
2. Har du kopierat siffror, så gäller ctrl C och sen klistra in special, för annars kopierar den dumma fan formeln och det kan bli hur tokigt som helst, jag har provat....

Kommentera

Publiceras ej