Jag dumpade av sista arbetet i ett lärarfack idag efter en helt GALEN termin. Nu inväntar jag bara de sista resultaten innan jag kan lämna Företagsekonomi II bakom mig, en kurs som i all sin intressanthet (inte ett riktigt ord men det är inte svensklärare jag ska bli) ändå har varit ett rent helvete. Trots alla tårar jag har grinat över den här kursen och allt hår jag har slitit av i ren frustration verkar jag skramla ihop till ett VG. Det känns fruktansvärt bra!
 
Så sommarlov alltså. Jag tänker på den sången vi sjön på låg- och mellanstadiet. Sommarlooooov soooleeen lyyyseeer skööööönt, sommarlooooov gräääset ääääär såååå gröööönt. Långsamt och tråkigt. Och sen gick man lös på himlen blåååå vill jag nåååå när jag fångas utav vinden i ett jäkla tempo.
 
Det är skönt och ovant att inte veta vad man ska göra helt när man kommer hem. Jag kan titta på hur många scrubsavsnitt jag vill, jag kan ligga i parken och sola och läsa böcker utan att behöva komma ihåg dem utantill, jag kan laga riktigt kvällsmat, jag kan blogga och jag kan dricka en cider fast det bara är onsdag.
 
Och så kan man googla sköldpaddor. Chrilli hittade den här. En sån skulle man ha!
 
 

1 kommentarer

Ida

12 Jun 2013 22:16

Tänker också alltid på den låten när jag får sommarlov!! Glad sommar, Helgizpelgiz!

Kommentera

Publiceras ej