Veckan har gått fort och eftersom jag inte har några föreläsningar på fredagar är det snart helg för mig. Idag är det svenska dagen, en slags nationaldag för finlandssvenskarna. Lite kuriosa för den som är intresserad: Den här dagen instiftades före både Sveriges och Finlands nationaldagar. Jag firar med att ta färjan till Stockholm ikväll och reser sedan vidare för dop i Halmstad. Oddsen finns för att det blir en hit, jag är ju rätt förtjust i bebisar. Dessutom har Fazer släppt sin julchoklad och förhoppningsvis säljs den billigt på färjan. 
 
Halloweensittningen var en helt okej tillställning med trevligt sällskap, osmakliga sånger och en blygsam "trerätters". Igår var det favorit i repris, dock utan häxhatt och med en ännu mindre varmrättsportion. EN pizzaslize. Min tyska kompis Nane flirtade till sig lite mer mat åt oss, vilket inte var särskilt svårt eftersom vår servitör tog en och annan hutt under kvällen och fick sämre och sämre omdöme. Som den ansvarstagande unga dam jag är var jag hemma och i säng vid midnatt, det är ju en dag idag också. 
 
Veckan har i övrigt bjudit på ett zumba-pass i en av studentbostädernas allrum, en liten löprunda, strumpbyxshopping, en kväll på baren och bryggeriet Koulu och essäskrivande. Det är även med essäskrivandet jag ska fortsätta dagen, en text om Thomas Pikettys forskning. Jag köpte en svensk sammanfattning av originalverket som lika gärna hade kunnat heta "Piketty for dummies". Mycket lättläst för den som vill sätta sig in i det omtalade verket utan att behöva läsa en tegelsten. 
 
Förra söndagen var jag på söndagsutflykt till Tammerfors men eftersom jag gillar cliffhangers spar vi den utflykten till när jag har fått över bilderna därifrån till datorn, ett större projekt när man varken har kabel eller kortläsare.
 
Bilder från Sarahs kamera.

1 kommentarer

Chrilli

12 Nov 2014 19:11

LÄSKLIGA BILDER!!!

Kommentera

Publiceras ej