Domdidom nu är det december! I Åbo kickade studenterna igång julen med en glöggrunda, alltså pubrunda fast med glögg. Vi var fyllda med förväntningar, betalade våra 10€ för att delta i eventet och upptäckte för sent att glöggen var dyr (åtminstone för de som försökte bli glöggmästare och skulle dricka 8-10 st) och att alla barer var knökfulla. Kryddat med lite dålig attityd kan jag tycka att julen kan startas på trevligare sätt. Men vi drack några glögg och hade en trevlig kväll ändå, även om vi hade klarat det lika bra utan eventet.
 
Då var första advent en större hit när mina utbytestjejer kom hit och lagade middag och bakade pepparkakor. Vi åt flammkuchen, typ pizza fast ändå inte, och bakade pepparkakor så det skvätte om det. Jag hittade former för hjärtan, stjärnor, blommor och...ett lejon. Klassiskt juldjur. Är man någorlunda fingerfärdig och fantasifull går det ju att använda en kniv och skära ut egna former också. Därav har jag försökt censurera bilderna nedan från de könsorgan som två av mina fantastiskt mogna vänner producerade för glatta livet. 
 
I övrigt var det en lugn helg. Lite julmarknad, lite studier, lite julklappsshopping. Det var ju "Black Friday" i fredags + helgen. Vad de där amerikanerna hittar på! Jag hade i vart fall planerat att köpa tidigare nämnda julklapp ändå så att få den billigare OCH bli bjuden på choklad i butiken är väl dumt att klaga på. Igår slog jag till igen, "Cyber Monday". Klickade hem julklappar som om det inte fanns någon morgondag (men det fanns det, fast utan rabatt förstås).  
 
Annars då? Bastu ikväll, mycket skönt och en spark i baken för att tvätta håret. Och jag slapp göra det i min dusch där proceduren har försvårats ytterligare sedan mitt lysrör gick sönder. Nu sitter jag och svär över strategiska beteenden, känner mig dum i huvudet (tråkig känsla) men är ren i alla fall. Ett plus. 
 
Jag såg precis att Neela har fått huvudet avkapat. Oooops. Jag skyller på mitt halvrisiga kollageverktyg.
 

2 kommentarer

Ylva

02 Dec 2014 22:53

Ser inga bilder. Du har kapat rejält :-)

Ylva

03 Dec 2014 17:57

Nu ser jag bilderna :-D Vilka fina pepparkakor ni har gjort. Kram

Kommentera

Publiceras ej